AGYINTEGRÁCIÓ – LEAP

(Learning Enhancement Advanced Program)

 

A különböző agyterületek és összekötőpályák blokkmentesítését, integrálását szolgáló speciális kineziológiai technika

 

 

A módszer kidolgozója, Dr. Charles Krebs, tengerkutató biológusként kezdte tudományos pályafutását. Miután egy búvárbaleset következtében lebénult, saját gyógyulása érdekében agykutatással kezdett foglalkozni. Az 1980-as évek végén fejlesztette ki a LEAP módszert, melynek segítségével újra megtanult járni és mozogni. Ma az agykutatás és a kineziológia nemzetközileg elismert professzora, számos könyv és publikáció szerzője.

 

A módszer jelentősége és nagy hatékonysága többek között annak köszönhető, hogy az egyes agyterületeket, illetve az idegrendszer két fő alkotóját, a neuronokat (ingerülettovábbító sejtek) és a gliasejteket (a neuronok működését támogató és szabályozó sejtek) egy speciális technikával közvetlenül tudjuk „megcélozni”, ellenőrizni a gátoltságukat és oldani az így feltárt blokkokat. Ezáltal az alvó (standby) állapotban lévő idegsejteket „felébreszthetjük”, újra munkára foghatjuk.

 

A LEAP egy nagyon hatékony módszer az enyhétől a súlyosig terjedő tanulási nehézségek kezelésénél.

Jól alkalmazható az agykárosodott, vagy idegrendszeri sérülésekkel küzdő kliensek alternatív terápiájában is (pl. sclerosis multiplex, stroke).

Az egyéb, a konkrét tanulással nem közvetlenül összefüggő mentális jellegű problémák esetén is látványos javulás érhető el ezzel a technikával. Pl. önbizalomhiány, depresszió, koncentrációzavarok, félelmek, fóbiák, sikertelenség, függőségek, érzelmi problémák, kiégettség érzés.

Mivel agyunk szabályozza szervezetünk összes működését, a mozgást, a viselkedést, a gondolkodást, az érzelmeket, így az egyes agyterületek hibás, vagy gátolt működése kihat a fizikai, mentális és érzelmi jólétünkre is. Vagyis az integrált agyműködés alapvető fontosságú életünk szinte minden területén. Segít képességeink és adottságaink javításában és kiteljesítésében.

 

 

 

AZ AGYINTEGRÁCIÓ POZITÍV HATÁSAI

 

Nagyon leegyszerűsítve azt mondhatjuk, hogy a két agyfélteke más-más funkciókkal bír, illetve ugyanazt a feladatot különböző aspektusból látja el.

A bal félteke az analitikus gondolkodás székhelye (pl. a logikus gondolkodás, beszéd, olvasás, számolás, írás, racionalitás, konkrét dolgok, a részleteket érzékeli). A jobb félteke a globális, intuitív gondolkodás székhelye (pl. a tér- és formaérzékelés, zene, dallam, szín, szimbolikus gondolkodás, fantázia, elvont dolgok, az egészet érzékeli).

Ez a két nagyon jelentős információfeldolgozási mód kiegészíti egymást. Pl. a bal félteke ismeri fel a beszédben a szavak konkrét jelentését, a jobb félteke pedig a hanglejtésben rejlő, ehhez kapcsolódó egyéb információkat értelmezi. Mivel ezek a működések nem teljes egészében köthetőek a jobb-, vagy baloldalhoz, ezért helyesebb úgy fogalmazni, hogy az egyik féltekében a képi, a másikban a logikus funkciók dominálnak.

 

A LEAP alkalmazását követően az egyes agyterületek szabadon hozzáférhetőek lesznek és összehangolttá, rendezetté válik a működésük stresszhelyzetben is. A két agyfélteke azonos időben teljes potenciálját (erejét) be tudja vetni a szervezet szabályozásában és a mentális tevékenységekben.

 

Ekkor összeszedettebbek és körültekintőbbek leszünk mindennapjainkban, könnyebben vesszük az akadályokat. Javulnak a mentális, kognitív funkciók, a helyzetfelismerés, a kreativitás, a problémamegoldó-képesség.

Mivel az energetikai blokkok sok esetben testi tüneteket is okoznak, a blokkok oldása ezek megszűnését is eredményezheti. Javul a szem-kéz koordináció, a durva és finom mozgások, a kliens energia szintje emelkedik.

A kutatások azt mutatták, hogy javul a stresszre adott válasz és csökken a feszültség, a kliens egészségesebbé válik, agyműködése rendezettebb lesz.

 

A különböző agyterületek összehangolt működése, a teljes aggyal való gondolkodás tehát nem csak a tanulásban játszik szerepet, hanem rendkívül fontos az egészség (egész-ség) szempontjából is.

 

 

AZ INTEGRÁLT AGYMŰKÖDÉS SZEREPE A TANULÁSBAN

 

Ez az egyik legsikeresebb program a tanulással és a teljesítménnyel kapcsolatos problémák megoldásában, egyedülálló és tartós pozitív hatást eredményez gyermekek és felnőttek esetében egyaránt.

 

A LEAP (többek között) azoknak az agyi struktúráknak az összehangolására irányul, melyek blokkolódása különböző részképesség-zavarokhoz vezet (pl. dyslexia, dysgraphia, dyscalculia, koncentráció és mozgás koordinációs zavarok).

Ha egyes agyterületek blokkoltak, akkor egy feladat értelmezéséhez és megoldásához szükséges információ nem, vagy nem a megfelelő úton jut el arra a területre, ahol a feldolgozásnak történnie kellene. Ez meggátol minket abban, hogy bizonyos feladatokat elvégezzünk, illetve, hogy a kihívásokkal megbirkózzunk, (mint például az új dolgok megtanulása, vizsga, felelet). Tehát a mentális feldolgozásra való képtelenség gyakran nem a tudatos megértés hiányát, hanem bizonyos agyi területekhez való hozzáférés akadályozottságát jelenti.

Ilyen esetekben semmilyen magyarázat és erőfeszítés nem viszi közelebb az illetőt a megoldáshoz. Ez az oka annak, hogy sok esetben még a legintenzívebb egyéni foglalkozások, különórák is csak apró lépésekben segítenek a tanulási problémák leküzdésében, pl. olvasásból, vagy matematikából, hiszen a feldolgozó központok idegsejtjei blokkoltak, nem működnek, vagy a hozzájuk vezető idegpályák nem átjárhatóak.

Ez az oka annak is, hogy sok élethelyzetben ugyanazokat a hibákat követjük el újra és újra. Az integrált agyműködés hiánya egész egyszerűen gátolja a tanulást! Vagyis a különböző szituációkban hasonlóan viselkedünk, nem vagyunk képesek a problémát más szemszögből értelmezni és megfelelő módon reagálni rá.

Mivel életünk során folyamatosan új dolgokkal találkozunk, új tapasztalatokat szerzünk - vagyis tanulunk - ezért a diszfunkciók nem csak az iskolai tanulásban okoznak gondot, hanem súlyos hátrányokat jelenthetnek egész életünkben. E problémák megszüntetése elengedhetetlen ahhoz, hogy a gondolkodás és az információfeldolgozás folyamata zavartalan legyen.

 

A LEAP egyedülálló, speciális módszerrel feltárja és megszünteti az egyes agyterületek és a köztük lévő specifikus összeköttetések blokkjait, ezáltal lehetővé teszi a teljes aggyal történő tanulást, észlelést, gondolkodást illetve problémamegoldást.

Ekkor a tanulással, vagy egyéb feladattal, élethelyzettel kapcsolatos eddig lefelé húzó kudarc-spirál átalakul egy felfelé ívelő sikerspirállá, helyreáll az önbizalom, javul az önértékelés.

 

A KEZELÉS MENETE:

 

A LEAP oldás során a kliens a kezelőágyon fekve (ruhában) helyezkedik el. A főleg mellkason, fejen és talpon lévő akupunktúrás pontok gyengéd érintésével specifikus agyterületekre tudunk hatni, és izomtesztelés segítségével felderítjük, hogy hol akadályozott az információáramlás. Ezáltal a blokkolt terület közvetlenül elérhető és stressz-mentesíthető.

Ez a technika egy több lépésből álló program, melyben meghatározott az oldások sorrendisége. A hosszú távú, tartós eredmény eléréséhez célszerű a teljes programot végigcsinálni, de legtöbbször már az első alkalom után is érezhető a pozitív változás. A kezelés fájdalommentes, kellemes és nyugtató hatású.

 

A módszer különösen jól alkalmazható az alábbi esetekben:

 

Speciális tanulási problémák. Olvasási, írási, és számolási nehézségek, szövegértési zavarok (diszlexia, diszkalkulia, diszgráfia, legaszténia).

Erős vizsgadrukk, dolgozatírástól, feleléstől való túlzott félelem.

A tanulás, gondolkodás, koncentráció, problémamegoldás nehézségei.

Az átképzés, felnőttkori tanulás során felmerülő gondok (pl. idegen nyelv, vagy új szakma tanulása).

Érzelmi zavarok, csalódottság, kudarc, fásultság, gyakori hangulatingadozás, kiégettség érzés.

Motiváltság hiánya, önbizalom hiány, szociális szorongások.

Társadalmi kihívások, családi és egyéb kapcsolati gondok, kommunikációs nehézségek.

Erőteljes munkahelyi, vagy magánéleti stressz, lelkileg különösen megterhelő munkavégzés, vagy élethelyzet.

Érzelmi problémák, egzisztenciális félelem, gyakori frusztráltság érzés, konfliktuskezelési nehézségek.

Mozgáskoordinációs zavarok, gyenge szem-kéz koordináció.

 

 

(Forrás: Dr. Charles T. Krebs: LEAP Agyintegráció 1)

 

 

FONTOS megjegyzés:

A kineziológia nem diagnosztizál. Betegségek kezelésében kiegészítő terápiaként alkalmazható. Az oldás nem helyettesíti az orvosi ellátást.

 

TELEFON: 0620-922-1720